Kérdésed van? +36306643835
A Macska-egér társasjátékban megállapodás kérdése, hogy ki az üldöző és ki az üldözött. A játékosok választhatnak maguknak játékfigurát. Játszhaják úgy is a társasjátékot, hogy az egerek összefognak a macska ellen, de megvívhatják a kis szürke egerek a maguk egyéni kis csatájukat is. Az egerek menekülés közben sajtot gyűjtenek, az a győztes, aki 10 darab sajtot begyűjt. A macskának nem sok esélye van a győzelemre, annál is inkább, mert ő nem sajtot gyűjt, hanem egeret. Ám ha az előtt kapja el a kis szürkét, mielőtt az összeszedte volna a maga 10 db sajtját a játék az egér vereségével ér véget. Mégis csak lehet győztes a macska? Dobókockákon dől el, ki hova léphet, a lépések után pedig a kis kártyalapról derül ki, hogy még mit tehet, vagy mit kell tennie a játékosnak. Edények törnek, macska ül az asztalon, az egér visszabújik az egérlyukba - igazán kalandos és bohókás társasjáték.
A játék leírása:
Ajánlott életkor: 6 - 99 év
Játékosok száma: 2 - 5 fő
Játék idő kb.: 15 perc
A doboz tartalma: 1 konyha játékmező, 1 asztal, 38 csempelap, 4 egérlyuk lap, 4 egér, 1 macska, 2 dobókocka.
Játékmódok: ? 2 játékos: 1 macska 1 egér ellen. ? 3 - 5 játékos: fél-kooperatív módban (1 macska játékos 2, 3 vagy 4 egér játékos ellen).
A játék célja: ? Az egerek számára: 10 db sajt begyűjtése. ? A macska számára: elkapni 4 egeret, mielőtt azok begyűjtenék a sajtot.
A játék előkészülete: A játékosok megegyeznek, ki lesz a macska ki lesz egér a játékban. Az egerek együtt játszanak a macska ellen. Az egér játékosok minden egérfigurával játszhatnak. A konyha játékmező közepére helyezzék el az asztalt. Rakják ki a csempelapokat úgy, hogy ne lehessen tudni, melyik milyen képet tartalmaz, tehát hátlappal felfelé. Helyezzék el a 4 db egérlyukat a táblán kívül, ezeket is képpel lefelé. Helyezzék a macskafigurát a konyhaasztal 6 téglalapjának az egyikére.
Hogyan kell játszani? A macskajátékos a kék dobókockával, az egerek a szürke dobókockával dobnak. A dobásnak megfelelő lépéseket lépik meg, majd azt a csempelapot, amire érkeztek, felfordítják úgy, hogy az egérlyuk felől nézve jó irányban legyen rajta a kép.
1 / Mozgás a figurákkal:
- Vízszintesen és függőlegesen lehet lépni (átlósan nem szabad).
- A kockán kidobott számot kell lelépni.
- Tilos elfoglalt mezőre lépni, vagy átugrani. Ekkor a figurának irányt kell változtatnia.
- A kockadobás lelépésekor, tilos ismételten visszalépni már érintett csempelapra.
A macska: mozoghat az asztal tetején, de nem léphet az asztal alatti mezőkre. Az asztal 6 négyzetből áll, amelyeken a macskafigura mozoghat, ugyan úgy lépdelve, mint a konyhában.
Az egér:
- Több egérrel való játék során, minden alkalommal csak egy egér léphet.
- Az egerek elrejtőzhetnek az asztal alatt, de nem mehetnek az asztal tetejére.
- Az egér visszatérhet az egérlyukba, de egy lyukban csak egy egér lehet.A legfiatalabb egér játékos kezd, ő dob először a szürke dobókockával. Választ egy egeret, amelyikkel lépni akar, és a kockán kidobott számot lelépi a játékmezőn. Fordítsa át az indító lapját, hogy az egérlyuk fele látszódjon a továbbiakban. A járólapot, amire érkezett, szintén fordítsa képpel felfelé. Ha a lapon van egy mozgásjelzés, azt még meg kell lépnie az egérfigurának.
Amikor a macskára kerül a sor, dob a kockájával, és lelépi a kidobott számot. Ha egérfigurát talál a játékmezőzőn, leveszi. Gratuláció, mert elkapott a macska egy egeret! Ha olyan mezőre lép, ahol már nincs csempe, akkor nem történik semmi.
2 / Csempelapok:
a) Ha olyan lapra lép az egér vagy a macska, amin utasítás van, azt a játékos végre hajtja, ha nincs rajta semmi, megy a játék tovább. Felváltva lépnek az egér és a macska.
b) Minden alkalommal, amikor egy csempelapot átfordítanak, azt el kell távolítani a játékból. (Kivétel: sajt-macska)
Törött edények: semmi sem történik. A helyére lehet tenni az egérfigurát.
Sajt: Egerek esetében tökéletes! A megnyert sajtdarabokat maguk előtt gyűjtik a játékosok.
A macska számára: Ha macska a sajtot talál, megfordítja a lapot és elfoglalja a következő lépéséig. Később a macska nem léphet rá a látható sajt csempére. Megjegyzés: amíg a macska ül ezen a csempén, addig az egerek nem tudják megszerezni a sajtot.
+1 és +2: további lépések a mezőn. Ha ilyen lapot fordított fel az egér vagy a macska 1 vagy két mezőt lép tovább. Óvatosan lépkedjen, mert nem léphet olyan csempére, amit ennél a dobásnál érintett, de a kockadobást megelőző csempékre igen.
Nyíl: a macska vagy az egér mozoghat bármely irányban a táblán. - kivételek az egerek számára: nem léphetnek az asztalra, egy látható sajtra vagy egérlyukra. - kivételek a macska számára: nem léphet az asztal alá, egy látható sajtra, egérre vagy egérlyukra.
Villa: Ha az egér egy villa jelzésű lapot fordít, akkor azonnal megnyer egy sajtot látható sajtlapot közül. Ha nincs látható sajt, vagy a macska éppen rajta ül, semmi sem történik. A macska esetében semmi sem történik, a macska a lap helyére lép.
Kés: Ajjaj! A macska vagy az egér megsérül és kimarad egy körből, a következő játékosok kétszer dobnak a kockával. (Figyelem, amikor egér játékos dob kétszer, akkor ugyanazzal az egérfigurával kell lépnie másodszor is.) A művelet befejezése után a lapkát levesszük a tábláról.
A játék vége: Aki elsőként érte el a célját, megnyeri a játékot. Vagy a macska, vagy az egerek csapata győz. Vigyázat, hogy az egerek nyerjenek, mind a négynek ki kell jönnie legalább egyszer az egérlyukból (az egerek 4 kezdőlapját meg kell fordítani, hogy az egérlyuk legyen felfelé). Legalább egy egérnek vissza kell térnie az egyik lyukba miután megszerezték a 10 lap sajtot.
Megjegyzés: ha már csak egy egér maradt és elbújt egy lyukban, a macska játékos nem állhat meg az elfoglalt lyuk előtt, nem akadályozhatja meg a mozgását. Kötelezően kell hagyni, hogy kijöjjön a lyukból az egér.