Kérdésed van? +36306643835
A játék leírása:
Ajánlott életkor: 7-99 éveseknek
Játékosok száma: 2-4 játékos
A játék tartalma: 1 tábla, 28 korong (4 szín x 7 korong), 24 Quartino kártya, 4 kártyatartó.
A játék célja: Elsőként kialakítani a játékos 4 Quartino kártyáján látható kombinációkat.
A Quartino-ban a játékosnak létre kell hoznia a kártyáin látható kombinációkat úgy, hogy egyesével korongokat helyez a táblára. A többi játékos lerakott korongjai segíthetik, vagy akadályozhatják a stratégiáját ...
Előkészületek: Helyezze a táblát a játéktér közepére. Színenként csoportosítva helyezze el a tábla mellett a korongokat. Minden játékos maga elé tesz egy kártyatartót. Ezután a Quartino kártyákat keverje meg. Minden játékos húz 4 Quartino kártyát. Ezután úgy, hogy a társai ne láthassák, a kártyatartójába helyezi őket.
Játék: A legfiatalabb játékos kezd, majd az óramutató járásával megegyező irányban következnek a játékosok. A soron következő játékos:
1 / Ellenőrizze, hogy van-e négy szín vagy oszlop helyzet a táblán.
2 / Helyezzen egy színes korongot a táblára.
3 / Készítsen Quartino-t.
(A négy szín és oszlop helyzeteket az utasítások később magyarázzák el.)
Korong elhelyezése: A játékos választ egy megfelelő színűt a tábla mellett elhelyezett korongokból, majd a táblán lévő helyek egyikére helyezi.
A korong elhelyezhető egy üres helyen vagy a egy másik korong tetején, így oszlopot létrehozva.
Quartino készítése: A Quartino a színes korongok kombinációja, amely megegyezik a Quartino kártyán látható kombinációval. Oszlopnál a felső korong színe számít.
Amint egy játékos úgy gondolja, hogy kialakította a Quartino kártyáin látható kombinációk egyikét, a játékos bejelenti a Quartino -t.
Ezután megmutatja a megfelelő Quartino kártyát, és jelzi, hogy a táblán mely korongok alkotják ezt a kombinációt. A többi játékos ellenőrzi, hogy helyes-e.
Ha a kombináció helyes a játékos:
- kiveszi a Quartino kártyát a kártyatartóból, és oldalra teszi.
- eltávolítja a négy zsetont a tábláról, és a tábla melletti korongokhoz teszi.
- választ egy korongot a tábla melletti szín kupacokból, és bárhová helyezi a táblán.
Megjegyzés: ha a játékos új Quartino-t tud készíteni ezzel a koronggal, akkor a Quartino készítése összes lépése megismétlődik. Folytatja a játékot a fentiek szerint.
Ha a kombináció helytelen:
- A játékos visszateszi a Quartino kártyát a kártyatartójába, és a soron következő játékos folytatja a játékot.
Négy szín és oszlop helyzetek A fordulója elején a játékos ellenőrzi, hogy van-e négy szín vagy oszlop helyzet a táblán.
Négy szín a táblán: A négy szín helyzet akkor fordul elő, ha négy vagy több korong azonos színű a táblán (függetlenül attól, hogy egy oszlop tetején vannak vagy középen). Ha egy játékos észreveszi ezt a helyzetet, akkor mondja be: négy szín.
Ź ezután két korongot (egy helyett) helyezhet el a táblán és folytatja a játékot a korong elhelyezése szakaszban leírtak szerint.
Oszlop a táblán: Oszlop helyzet akkor fordul elő, ha a táblán négy vagy több korongból álló oszlop található (színtől függetlenül).
Ha a soron következő játékos észreveszi ezt a helyzetet mondja be: oszlop.
Ź ezután kiveszi az összes korongot ebből az oszlopból és a tábla mellé teszi.
Ź majd két korongot (egy helyett) helyezhet el a táblán a korong elhelyezése szakaszban leírtak szerint.
Ha a játékos úgy látja, hogy 4 szín és oszlop helyzet is van a táblán: bemondja, majd 3 korongot tehet a táblára: 1 (kezdő) + 1 (4 szín) + 1 (Oszlop), valamint távolítsa el az oszlopot alkotó korongokat. Ezeket elképzelése szerinti sorrendben teljesítheti a játékos.
Megjegyzés: Könnyítésként az első néhány játék során a négy szín vagy Oszlop szabályok nélkül is lehet játszani.
A játék vége: Ha egy játékosnak elfogy a Quartino kártyája, megnyeri a játékot.